Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Logo Østervangskolen
Mobil menu

24.03.12

 

Billede fjernet.

Mødedato

12. marts 2024

Mødetid

Kl. 17.00-20.00

Mødested

Skolens store personalerum

Deltagere

Forældrevalgte:

Formand: Trine Møller Andersen (barn på 6. årg.)

Næstformand: Rasmus Hyldgaard Simonsen (børn på 3., 6. og 9. årg.)

Suppleant til formandsskab: Simon Skovbo Kristensen (barn på 3. årg.)

Charlotte Sauer (barn på 7. årg.)

Bodil Svensmark Hulgård (børn på 2., 4. og 7. årg.)

Vicki Sleimann Ebbesen (børn på 0. og 1. årg.)

Iben Skriver Albrechtsen (børn på 0. og 3. årg.)

 

Repræsentanter for personale: Esben Raakjær (vikar for Kristian Kvistholm), Ove Nielsen

Repræsentanter for ledelse: Line Juul Johansen, Klaus Kjærgaard, Jane Qvist

 

Afbud

Rasmus

 

Punkt 1

20 min.

Elevrådet

Indhold

Skolerejser i udskolingen

Hvor ofte kunne elevrådet tænke sig at være med til SB-møder?

 

Til referat

Elevrådet: Elevrådet har et ønske om, at en kommende skolerejse i 9. klasse kommer til at gå til København. Elevrådet ønsker at være med til at tjene penge ind til turen ved at sælge noget til forskellige arrangementer. Ligeledes er der en indtjening gennem arbejdet i skoleboden. Der er forståelse for, at en skolerejse placeres på 9. årgang. 

 

Elevrådet: Der er et ønske om at lave flere sociale ting i fredagens fællestime, hvor man laver flere ting på tværs af årgangene. Elevrådet går i tænkeboks ift. et tema, hvor de også kan bidrage. Et forslag er også en dag på tværs af årgange for at styrke kendskabet til hinanden. Det kunne fx være en fælles idrætsdag. 

 

Elevrådet: Mellemtrinnet kunne godt tænke sig flere hinkebaner og flere opmalede områder i skolegården til brug i pauserne.

 

Elevrådet: 9. årgang kunne godt tænke sig en dag til Århus med fx en tur på museum og derefter hygge og socialt samvær. 

 

Bestyrelsen: Bestyrelsen beder elevrådet drøfte kadencen for deltagelse i bestyrelsesmøderne. Hvilke temaer vil de samtidig gerne være med til at drøfte?     

 

Ansvarlig

Trineø

 

Punkt 2

20 min.

Ny struktur for tandpleje

Indhold

Opdateret den 12/3 kl. 15.30 - vi gennemgår på mødet.

I mappen ligger et høringsbrev inkl. bilag om ændring af den kommunale tandpleje struktur. Formålet er at undersøge de faglige og driftsmæssige potentialer ved at samle tandplejen på færre klinikker.

Skolebestyrelsen bedes bidrage med perspektiver og opmærksomhedspunkter, som skal tages med i det videre arbejde. Undersøgelsen præsenteres på en temadrøftelse for Byrådet 30. april 2024.

Høringssvar sendes til Maria Friis Hansen: mfha@favrskov.dk senest 9. april 2024.
Favrskov kommunale tandpleje er bl.a. et tilbud til børn og unge fra 0 til og med 21 år: Tandplejen tilbyder undervisning, undersøgelser, forebyggelse, behandling og tandregulering.

Til referat

Fremadrettet skal der være færre tandplejeklinikker. Det skyldes, at de nuværende klinikker ikke har kapacitet til varetage forpligtelsen med at tilbyde tandplejer til børn og unge frem til deres 21. leveår. 

 

Skolebestyrelsen sender perspektiver og opmærksomhedspunkter med input fra elevrådet. Bestyrelsen ønsker blandt andet en central placering i byen af hensyn til transporten frem for at samle tandplejen på én klinik.        

 

Ansvarlig

Jane

 

Punkt 3

15 min.

Kort nyt

Indhold

Jane: Økonomi

 

Charlotte: Nyt fra samarbejdsudvalg mellem forvaltning og skolebestyrelser. Noget nyt?

 

Til referat

På det kommende møde fremlægger Jane økonomien, pt. gennemgås med økonomikonsulenten i kommunen. 

 

Ansvarlig

 

 

Spisepause 40 min.

 

Punkt 4

15 min.

Ansættelsesproces

 

Indhold

Orientering om forestående ansættelsesproces

Der er opbakning til, at vi går hurtigt ud med et stillingsopslag, så vi kan få besat indskolingsleder stillingen

Datoer for proces - se bilag

Deltager fra skolebestyrelsen?

 

Til referat

Ansættelsesudvalget har i dag været samlet, og stillingsopslaget bliver sendt ud, hvorefter der er ansættelsesproces i den kommende tid med ansættelse fra 1. juni. 

 

Simon, Iben eller/og Trine deltager i ansættelsesprocessen til indskolingsleder.

 og viceskoleleder. Charlotte deltager ligeledes i ansættelsesprocessen ift. viceskolelederstillingen. 

Ansvarlig

Jane

 

Punkt 5

20 min.

Årsmødet

Indhold

Udvalg: Rasmus, Simon og Vicki

Formen finder Rasmus og Simon ud af.

Drøftelsen til mødet går på, hvordan vi finder nye kandidater.

 

Med punktet ønskes en afklaring, om nogle genopstiller, så vi får klarhed over, hvor mange poster, der er ledige.

 

På valg er:

Simon Skovbo Kristensen, ordinært medlem, valgt forår 2020 -genopstiller

Charlotte Sauer, ordinært medlem, valgt forår 2020

Iben Albrechtsen, ordinært medlem, indtrådt som 1. suppleant og følger dermed valgperioden for den person, der blev erstattet. Iben genopstiller. 

Trine Møller Andersen, ordinært medlem valgt forår 2022 -genopstiller ikke.

 

Dertil har vi to ledige suppleantposter. 

 

Ordinære medlemmer vælges for en 4-årig periode.

Suppleanter vælges for en 2-årig periode.

Til referat

Udvalget sender en kort påmindelse til den samlede forældregruppe ift. deltagelse i årsmødet. 

 

Bestyrelsen opfordrer fortsat til, at interesserede forældre stiller op.

 

Ansvarlig

Simon, Rasmus, Vicki

 

Punkt 6

20 min.

Status på årets bestyrelsesarbejde

 

Indhold



 

Til referat

Trine giver en kort status på året som forberedelse til årsberetningen på det kommende årsmøde. 

 

Til årets sidste møde i bestyrelsen inviteres nye medlemmer med til aftensmad og en uformel velkomst. 

 

Næste møde er d. 18. april (årsmødet). Årsmødet er 20.00-21.00, mens det ordinære bestyrelsesmøde er 17.00-20.00. 

Ansvarlig

Trine

 

 

Punkt 7

 

 

Indhold

 

Til referat

 

Ansvarlig